Збір та аналіз інформації про цільову аудиторію та конкурентів
Перед тим, як починати просування, потрібно розуміти наступні фактори:
- Хто є цільовою аудиторією (ЦА)
- За якими ключовими словами шукають у пошуку потенційні клієнти
- Які особливості поведінки ЦА та інші нюанси
Ця інформація дає можливість фахівцям краще розуміти ваших потенційних клієнтів та глибше поринути у тематику. Також важливо розуміти хто ваші конкуренти, бажано з описом сильних і слабких сторін, детальним аналізом унікальної торгової пропозиції конкурентів. Знаючи цю інформацію, можна сформувати своє УТП і вигідно відбудуватися від конкурентів.
Зміст:
1. Хто є цільовою аудиторією (ЦА)
2. Аналіз ніші та конкурентів
3. Основні параметри їхнього опису
4. Процес збирання та аналізу інформації
1. Хто є цільовою аудиторією (ЦА)
Кожен бізнес має свою цільову аудиторію – це потенційні клієнти, які зацікавлені в покупці ваших товарів/послуг або контенту. Визначається вона за різними ознаками: інтересами, віком, статтю, географією професії тощо. Чим краще ви розумієте свою цільову аудиторію, тим ефективнішим буде ваш маркетинг, оскільки маркетинг це набір точок взаємодії з потенційними покупцями на різних етапах вирви продажів або вирви залучення, якщо проект контентний.
Розуміючи цільову аудиторію ви розумієте, які питання її хвилюють, які “болі” існують і які рішення цих “болів” ви можете запропонувати.
На підставі проблем клієнта, аналізу рішень конкурентів та розуміння ваших особистих переваг ви формуєте список конкурентних переваг. Але перш ніж це зробити потрібно зрозуміти хто ж ваші конкуренти саме в пошуковій видачі, оскільки ми говоримо про пошукове просування.
Розуміючи цільову аудиторію ви розумієте, які питання її хвилюють, які “болі” існують і які рішення цих “болів” ви можете запропонувати.
На підставі проблем клієнта, аналізу рішень конкурентів та розуміння ваших особистих переваг ви формуєте список конкурентних переваг. Але перш ніж це зробити потрібно зрозуміти хто ж ваші конкуренти саме в пошуковій видачі, оскільки ми говоримо про пошукове просування.
2. Аналіз ніші та конкурентів
Але для успішного просування потрібно розуміти наскільки конкурентна тематика, які параметри сайтів у ТОП, хто є лідером ніші, чи є сайти такого типу як у вас у ТОПі та інші параметри. Виникає питання як це визначити і які інструменти для цього використовувати. Далі опишу який алгоритм та систему оцінки використовуємо ми, а також які є альтернативи. Для початку потрібно визначитись які параметри сайту будемо аналізувати.
3. Основні параметри та їх опис
Семантичне ядро (СЯ) – список ключових слів, за яким просуватиметься сайт.
Частотність – кількість запитів на місяць. Тобто скільки разів одну й ту саму фразу вводили до пошукової системи за місяць.
Trust Flow (TF) – це якісна метрика, яка позначається за шкалою від 0 до 100. Цей процес лежить в основі метрики Trust Flow (Потоку Довіри) Majestic. Сайти, тісно пов’язані посиланнями з “авторитетними” сайтами, що користуються довірою, мають вищий бал, а сайти з сумнівними посиланнями мають значно менший бал.
Citation Flow (CF) – це значення від 0 до 100, що допомагає визначити частку посилань або “силу”, яку має веб-сайт або посилання. Потік Цитування використовується разом із Trust Flow (Потоком Довіри). Спільно Потік Цитування та Потік Довіри утворюють алгоритм метрик потоку Majestic.
Вхідні посилання Majestic – кількість посилань з унікальних доменів зі статистики сервісу Majestic.
Трафік пошуку Similarweb – кількість трафіку на аналізованому сайті за статистикою сервісу Similarweb .
Trust Ratio = CF/TF – ставлення CF/TF, яке показує, наскільки зворотні посилання є якісними, до 1,5 вважається хорошим показником.
Domain Rank (DR) – це значення від 0 до 100, показник якості домену на основі аналізу зворотних посилань за версією сервісу Ahrefs. Чим більший показник, тим краще.
Визначившись із параметрами потрібен алгоритм збирання інформації та її аналізу
Частотність – кількість запитів на місяць. Тобто скільки разів одну й ту саму фразу вводили до пошукової системи за місяць.
Trust Flow (TF) – це якісна метрика, яка позначається за шкалою від 0 до 100. Цей процес лежить в основі метрики Trust Flow (Потоку Довіри) Majestic. Сайти, тісно пов’язані посиланнями з “авторитетними” сайтами, що користуються довірою, мають вищий бал, а сайти з сумнівними посиланнями мають значно менший бал.
Citation Flow (CF) – це значення від 0 до 100, що допомагає визначити частку посилань або “силу”, яку має веб-сайт або посилання. Потік Цитування використовується разом із Trust Flow (Потоком Довіри). Спільно Потік Цитування та Потік Довіри утворюють алгоритм метрик потоку Majestic.
Вхідні посилання Majestic – кількість посилань з унікальних доменів зі статистики сервісу Majestic.
Трафік пошуку Similarweb – кількість трафіку на аналізованому сайті за статистикою сервісу Similarweb .
Trust Ratio = CF/TF – ставлення CF/TF, яке показує, наскільки зворотні посилання є якісними, до 1,5 вважається хорошим показником.
Domain Rank (DR) – це значення від 0 до 100, показник якості домену на основі аналізу зворотних посилань за версією сервісу Ahrefs. Чим більший показник, тим краще.
Визначившись із параметрами потрібен алгоритм збирання інформації та її аналізу
4. Процес збирання та аналізу інформації
Ми взяли кілька ключових слів із різних категорій:
- Купить линейный led
- Купить точечный led
- Купить светодиодную лампу
- Купить гибкий неон
- Купить led ленту
- Купить led прожектор
- Купить уличный led светильник
- Купить промышленный led светильник
- Купить взрывозащищенный led светильник
- Купить высокотемпературный led светильник
- Купить led модуль
- Купить led диммер
- Купить led контроллер
Спарсили ТОП-10 сторінок у видачі Google за кожним запитом, і за кожним із URL спарсили всі ключові слова в ТОП-5 Google за сервісом Serpstat. Парсинг робиться за API сервісами і дані відразу відправляються в Google Spreadsheet
Таким чином, отримали дані сайтів, які займають ТОП-5 за потрібними нам запитами, тобто найкращі сайти та їхнє семантичне ядро.
Далі за сервісами Chektrust та Ahrefs спарсили потрібні нам показники:
Далі за сервісами Chektrust та Ahrefs спарсили потрібні нам показники:
Отримавши таблицю з усіма важливими показниками сайтів-конкурентів по потрібній нам ніші, залишилося тільки звести все в зведену таблицю, де розраховуватимуться середні показники. Наприклад візьмемо будь-який сайт, ledmafia.com.ua, ми можемо розуміти, за якими параметрами сайт виграє або програє в середньому по ринку і розуміти скільки “великих гравців” і маркетплейсів у тематиці, що дозволяє оцінити рівень конкуренції.
Але такий аналіз не зовсім об’єктивний, оскільки з сайтами rozetka, hotline, f.ua конкурувати досить складно і витіснити їх швидше за все не вийде, тому в іншій таблиці ми виключаємо ці сайти та розуміємо більш детальну картину по ніші та аналізованому сайту.
Видно, що сайт-приклад досить добре ранжується у пошуку, параметри сайту близькі до середніх по ринку. Тематика середньо-конкурентна, є розуміння скільки трафіку отримують конкуренти, хто найбільше схожий за асортиментом і т.д.
Тобто ми отримуємо дані конкурентів на підставі пошукової видачі, а не за особистими відчуттями, як це робиться здебільшого. Також, у нас з’являється детальна інформація для подальшого аналізу: можемо знайти найбільш схожі на наш проєкт сайти, які вже в ТОП і зрозуміти скільки трафіку можна отримувати при досягненні ТОПу, скільки і яких посилань у них, який вік та іншу важливу інформацію, яка дозволить побудувати правильну стратегію просування.
Інша важлива інформація доступна при такому підході це список URL, частотність і кількість ТОП-1-3-5 по кожному URL. Це дозволяє швидко побачити кращі сторінки, які отримують найбільше трафіку і ранжуються за великою кількістю запитів.
Тобто ми отримуємо дані конкурентів на підставі пошукової видачі, а не за особистими відчуттями, як це робиться здебільшого. Також, у нас з’являється детальна інформація для подальшого аналізу: можемо знайти найбільш схожі на наш проєкт сайти, які вже в ТОП і зрозуміти скільки трафіку можна отримувати при досягненні ТОПу, скільки і яких посилань у них, який вік та іншу важливу інформацію, яка дозволить побудувати правильну стратегію просування.
Інша важлива інформація доступна при такому підході це список URL, частотність і кількість ТОП-1-3-5 по кожному URL. Це дозволяє швидко побачити кращі сторінки, які отримують найбільше трафіку і ранжуються за великою кількістю запитів.
Більш детальний аналіз по вибраним URL та доменам краще робити вручну сервісами serpstat та ahrefs.
За ahrefs можна побачити детальну інформацію за посиланнями та рейтингами URL, наприклад для сторінки https://ledstorm.ua/svetodiodnye-lampy/
За ahrefs можна побачити детальну інформацію за посиланнями та рейтингами URL, наприклад для сторінки https://ledstorm.ua/svetodiodnye-lampy/
Можемо розуміти, що на цю сторінку 119 посилань, багато хороших донорів, а також, вивантажити кращі і зв’язатися для отримання посилань.
Збір та аналіз робиться за допомогою спеціальних скриптів, які ми не готові викласти в паблік, але як і обіцяв опишу альтернативні можливості, звичайно, щоб це реалізувати потрібно наявність платних доступів до сервісів SERPSTAT, CHECKTRUST та AHREFS.
Процес збору даних вручну через інтерфейс сервісів на прикладі запиту:
Збір та аналіз робиться за допомогою спеціальних скриптів, які ми не готові викласти в паблік, але як і обіцяв опишу альтернативні можливості, звичайно, щоб це реалізувати потрібно наявність платних доступів до сервісів SERPSTAT, CHECKTRUST та AHREFS.
Процес збору даних вручну через інтерфейс сервісів на прикладі запиту:
1. Заходимо в google вводимо запит, що цікавить нас
Копіюємо адресу посилання: https://hotline.ua/dom/elektrolampy/40777/, заходимо до Serpstat
1. Вводимо URL
2. Переходимо до звіту за ключовими словами
3. Фільтруємо позиції між 1 та 5
4. Експортуємо звіт
Робимо копію таблиці собі на Google Disk https://docs.google.com/spreadsheets/d/1TdGrQe4Q_Y_BF5M-BMh5Bxx60h7QPGvLiN2qr40cPs0/edit#gid=0
Вставляємо дані які вивантажили в ексель із серпстату в таблицю у вкладку serpstat
Аналогічно робимо для всіх урлів із ТОП-10 Google. Шаблон урла для Serpstat, щоб кожного разу не змінювати значення фільтра, потрібно міняти тільки URL (виділений жовтим)
https://serpstat.com/ru/urls/search/?query=
https://f.ua/shop/lampochki/22519-tip_svetodiodnaya-led/
&se=g_ua&search_type=url&dynamic=&dynamic_from_date=&filter:0:0:block_condition=and
&filter:0:0:field=position&filter:0:0:condition
=between&filter:0:0:value_from=1&filter:0:0:value_to=5
https://serpstat.com/ru/urls/search/?query=
https://f.ua/shop/lampochki/22519-tip_svetodiodnaya-led/
&se=g_ua&search_type=url&dynamic=&dynamic_from_date=&filter:0:0:block_condition=and
&filter:0:0:field=position&filter:0:0:condition
=between&filter:0:0:value_from=1&filter:0:0:value_to=5
Після того як завантажили всі дані до таблиці, вказуємо назву групи (це ключова за якою парсили ТОП-10) у таблиці
Далі нам потрібні показники доменів по Chektrust, для цього копіюємо Унікальні домени зі стовпця AB
Створюємо новий проєкт
Відзначаємо всі параметри
Вивантажуємо та копіюємо на вкладку checktrust
Аналогічно заходимо в ahrefs, натискаємо More/Batch analysis
Вставляємо домени та експортуємо результат у файл
Копіюємо результат перевірки на вкладку ahrefs
В результаті отримуємо зведену таблицю
І нижче таблиця з фільтром на майданчиках
Фільтрувати або змінювати таблицю дуже просто, натискаємо на таблицю і далі інтуїтивно все зрозуміло
Сподіваюся ця стаття допоможе краще розуміти як визначити конкурентів, оцінити параметри сайтів у ТОПі та зрозуміти хто лідер ніші та до яких показників прагнути. Якщо самостійно зробити не виходить, ми зробимо професійний аналіз ніші і підготуємо стратегію розвитку проєкту.