Мета просування проста: зайняти ТОП і отримувати цільовий трафік з пошукових систем, але важливо розуміти, що ТОП вже зайнятий і потрібно, щоб ваш сайт став кращим за рядом факторів, ніж ті сайти, які вже у ТОП.
Цільовий трафік – це користувачі, які шукають у пошукових системах товари, послуги або контент, які є у вас на сайті. Фактично пошукові системи виступають посередниками між користувачами, яким потрібні товари, послуги, контент та торгівельними майданчиками, які мають те, що запитують користувачі. Пошук при цьому здійснюється, зазвичай, за фразами, ці фрази називаються ключовими словами.
Ключові слова – це фрази, за якими шукають товари, послуги, контент у пошукових системах. Причому пошукові системи збирають статистику за кожною фразою: за регіоном, кількостю запитів, конкуренції в контекстній рекламі і т. д. Тому база даних ключових слів і необхідна статистика є в інструментах самих пошукових систем.
Звучить все легко і просто, але насправді за всім цим простим і звичним процесом стоїть серйозна інфраструктура та робота як з боку пошукових систем, так і з боку сайтів, що знаходяться у ТОП-10.
Спробую описати загальні принципи роботи алгоритмів пошукових систем та перелік робіт та факторів, що впливають на просування.
Зміст:
1. Що потрібно, щоб потрапити до ТОП-10
2. Які фактори впливають на позиції сайту у пошуковій системі
2.1 Внутрішні чинники. Що робити щодо внутрішньої оптимізації
2.2 Зовнішні фактори. Що робити щодо зовнішньої оптимізації
3. Опис факторів, методи та інструменти їх оцінки
3.1 Правильна структура сайту
3.2 Правильна технічна оптимізація
3.3 Яким має бути контент, щоб сайт був у ТОПі
1. Що потрібно, щоб потрапити до ТОП-10
- Пошукова система має проіндексувати сайт, інакше кажучи, додати до своєї бази даних.
- Сайт повинен відповідати низці вимог пошукових систем і за різними внутрішніми та зовнішніми факторами бути “краще” сайтів, які вже в ТОП-10, на думку самої пошукової системи.
2. Які фактори впливають на позиції сайту у пошуковій системі
Внутрішня оптимізація – це роботи над самим сайтом, для покращення його технічних та користувальницьких показників.
Зовнішня оптимізація – робота над популяризацією сайту та розміщення статей, рекомендацій, відповідей із посиланнями на інших сайтах.
2.1 Внутрішні чинники. Що робити щодо внутрішньої оптимізації
- Вік домену.
- Кількість та якість сторінок.
- Кількість та якість контенту.
- Асортимент товарів/послуг.
- Структура.
- Швидкість завантаження сторінок.
- Правильна технічна оптимізація.
- Унікальність контенту
- І т.д.
Що робити щодо внутрішньої оптимізації
Насамперед це:
- Cтруктура.
- Контент.
- Правильна технічна оптимізація.
2.2 Зовнішні чинники. Що робити щодо зовнішньої оптимізації
- Зовнішні посилання з інших сайтів
- Згадки про бренд
- Репости у соцмережах
- Відгуки та коментарі на інших сайтах.
- І т.д.
Що робити щодо зовнішньої оптимізації
Процес зовнішньої оптимізації складається із пунктів:
- Підбір донорів (сайтів із яких будуть посилання). Робиться виходячи з аналізу посилального конкурентів і парсингу видачі з інформаційних запитів, що дозволяє зібрати хороші майданчики. А також у нас є власна база тематичних та загально тематичних ресурсів, які перевірені за низкою факторів та є хорошими.
- Формування анкор-листа (списку слів, який буде в текстах посилань). Це робиться для кожної сторінки, а також як слова в тексті на сайті, тексти в посиланнях допомагають пошукачам зрозуміти, що сайт релевантний тому чи іншому запиту.
- Розміщення посилань. Посилання зазвичай розміщуються в унікальних статтях, написаних під сайт або в готових схожих за тематикою статтях. Також безанкорні посилання розміщуються в каталогах або на форумах, для розбавлення та підвищення природності профілю посилання.
По суті, просування полягає в покращенні різних факторів, які враховуються пошуковими системами та поступовому витісненні конкурентів із ТОП-10.
3. Опис факторів, методи та інструменти їх оцінки
Кількість сторінок – потрібно оцінювати яка кількість сторінок сайту знаходиться в індексі пошукової системи, а також розуміти яка кількість сторінок в середньому за тематикою у конкурентів, які вже в ТОП.
Щоб дізнатись кількість сторінок, потрібно в пошуковому рядку ввести site:домен, для прикладу візьмемо той же rozetka.com.ua, шукаємо site:rozetka.com.ua і отримуємо результат 5 320 000 сторінок в індексі google.com.ua
Якість сторінок – це суб’єктивний параметр, який ви можете оцінити, володіючи досвідом або на основі аналізу сайтів з ТОП-10. Якщо це, наприклад, сторінка категорії з великою кількістю товарів, тобто там фільтри, сортування та інший функціонал, який допомагає користувачеві у виборі товару. Для різних типів сайтів та типів сторінок буде свій набір вимог та функціоналу.
Асортимент товарів/послуг – це теж дуже важливо, оскільки, якщо у вас в категорії будуть одиниці товарів, а у конкурентів в аналогічній десятки або сотні, то пошукова система віддасть перевагу сайтам-конкурентам. Виділіть пріоритетні категорії, де у вас є перевага за асортиментом.
Структура – один із найважливіших факторів, оскільки від структури залежить як зручність для користувачів, так і розподіл ваги між сторінками. Кожна сторінка в інтернеті має певну вагу, яку враховують пошукові системи, тому одне з найважливіших завдань є правильний розподіл ваги всередині сайту.
Розподіл ваги для невеликих сайтів можна виміряти за допомогою онлайн-інструменту siteliner.com, він розраховує вагу кожної сторінки в залежності від кількості посилань, які на неї посилаються.
Швидкість завантаження сторінок – цей параметр також є ключовим. Перевірити швидкість завантаження можна за допомогою https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/
3.1 Правильна структура сайту
Ми не будемо описувати весь процес створення правильної структури, лише опишемо важливі фактори:
- Потрібно робити сторінки виходячи з попиту потенційних покупців для цього робити семантичне ядро (список запитів, по яких просуватиметься сайт), а далі на підставі списку формувати групи запитів, де кожна група ключових буде відповідати окремій сторінці на сайті.
- Робити категорії з мінімальною кількістю кліків від головної наскільки можна.
3.2 Правильна технічна оптимізація
Пошукові системи пропонують ряд рекомендацій, які допомагають їм краще зрозуміти, який контент на вашому сайті і ранжувати його вище за конкурентів за відповідними запитами. Рекомендації доступні за посиланнями:
Довідник Google https://support.google.com/webmasters/answer/7451184?hl=ru
Довідник Яндекс http://help.yandex.ru/webmaster/?id=1108938
Це лише частина рекомендацій, насправді їх значно більше. У кожного оптимізатора чи SEO-компанії на підставі досвіду, проб та помилок створено чек-лист перевірок сайту на відповідність тим чи іншим пунктам, який постійно доповнюється та оновлюється. У нас на сайті є план робіт з SEO-аудиту, в якому детальніше описані які фактори перевіряються. Наприклад, на сайті не повинно бути дублів: контенту, сторінок, метатегів. Це пункти чек-листа, які перевіряються оптимізатором під час підготовки технічного завдання програміста. В результаті перевірки цих пунктів оптимізатор формує список завдань для програміста, цей список називається технічним завданням (ТЗ) з оптимізації. Після впровадження сайт знову проходить перевірку і після виправлення всіх пунктів виходить оптимізований сайт.
Звичайно, кожен блок має ряд нюансів, але хочеться описати якомога простіше, щоб було зрозуміло, які основні блоки внутрішньої оптимізації потрібно робити.
Найважливіші пункти:
1. Організація правильної структури URL та рівня вкладеності.
2. Правильна мікророзмітка хлібних крихт, сторінки послуги\продукту\контактів.
3. Оптимізація зображень.
4. Сторінки 404, 500, 505 та відповіді сервера інших сторінок сайту.
5. Організація автоматичної внутрішньої перелінковки.
6. Оптимізація сторінок пагінації та сортувань.
7. Правильна карта сайту для пошукових систем.
8. Оптимізація сторінок пагінації/сортування/сторінок результатів пошуку.
9. Мультимовність сайту.
10. Налаштування 301 редагування.
11. Правильний файл Robots.txt.
12. Оптимізація http-заголовків.
13. Оптимізація швидкості завантаження сторінок.
14. Перевірка адаптивності.
15. Перевірка розмітки сторінок, ієрархія та структура заголовків h1, h2, h3 тощо.
16. Перевірка помилок у Google Search Console.
Зовнішні посилання з інших сайтів – це один із найбільш важливих факторів ранжирування в пошуковій системі Google. Від кількості та якості посилань залежить ймовірність влучення сайту в ТОП.
Перевірити кількість і якість посилань конкурентів можна у сервісі ahrefs.com
Згадки бренду – це вживання брендових запитів в індексі. Можна використовувати оператор intext:Домен. Наприклад, intext:rozetka
Репости в соцмережах – якщо контентом з сайту діляться, то також зростає і кількість посилань на сайт із соцмереж, що також є позитивним фактором, хоча і не таким значущим, як посилання з інших сайтів.
Відгуки та коментарі на інших сайтах – це також важливо, оскільки дозволяє показати пошуковим системам, що бренд активно працює і заслуговує на відгуки та коментарі користувачів. А з точки зору бізнесу, хороші відгуки – це підвищення ймовірності покупки, тому потрібно працювати та стежити за відгуками у мережі.
3.3 Яким має бути контент, щоб сайт був у ТОПі
- Висока унікальність – текст і в цілому контент, сторінка повинні бути якомога унікальнішими. Перевірка унікальності проводиться у спеціальних сервісах, наприклад, http://content-watch.ru чи http://text.ru/. Зазвичай вимірюється у відсотках від 0 до 100%, де 0% – не унікальний текст, а 100% – максимально унікальний. Потрібно намагатись робити тексти з унікальністю більше 80%.
- Релевантність – другий за важливістю елемент – це, тобто потрібно найважливіші ключові слова вживати в тексті в заголовках, метатегах, іноді в назвах товарів, але не потрібно спамити і вставляти ключові типу “купити ноутбук Київ”. На даний момент точне входження не таке принципове, як було раніше, але в будь-якому випадку якщо не буде ніде в тексті ноутбук, купити і Київських телефонів або адреси в картах, то сайт, швидше за все, не буде релевантним цьому запиту.
- Кількість та якість контенту, мається на увазі наявність текстів, їх обсяг, наявність відгуків, описів тощо. Аналогічно оцінці якості сторінок для різних сайтів та типів сторінок будуть свої вимоги. Які інструменти можна використовувати для аналізу:
- візуальний аналіз конкурентів з ТОП щодо наявності контентних блоків для різних типів сторінок, в категорії товарів це може бути: опис категорії для сторінки товару: характеристики, опис, відгуки, оцінка і т. д.
- кількість та релевантність тексту можна виміряти спеціалізованими сервісами, наприклад, istio.com:
Висновки
Просування сайту – це постійна робота над покращенням сайту з різних чинників, які описані у статті. Тому, якщо Ви хочете займати лідируючі позиції, необхідно аналізувати ринок, конкурентів, свій сайт і постійно працювати над модернізацією та вдосконаленням сайту, бренду, сервісу. Все в комплексі призведе до сталого зростання не лише позицій та трафіку, а й бізнесу загалом.
У наступних статтях будемо детально описувати кожен крок і методи автоматизації аналізу та оптимізації різних чинників, тому підписуйтесь на розсилку, застосовуйте рекомендації та алгоритми та розвивайтеся разом з нами! Якщо є питання, пишіть, телефонуйте, залишайте коментарі.