Зміст статті:
2. Шість тегів для покращення оптимізації вашого сайту
2.1 Тег title
2.2 Мета-опис (meta description)
2.3 Метатег robots. Навіщо потрібно використовувати цей метатег?
2.4 Атрибут Alt для картинок та фотографій
2.5 Тег Canonical
2.6 Теги заголовків (Н1, Н2, Н3 і т.д. )
Метатеги розміщуються в розділі документа HTML, і тому їх необхідно використовувати у коді у вашій CMS. Це може бути простіше або складніше в залежності від движка сайту: є варіанти “з коробки”, такий движок, як WordPress, буде мати спеціальний розділ для мета-тегів, таких як канонічні посилання або мета-опис. Однак, перш ніж ми перейдемо до того, які мета-теги додати на ваш сайт, давайте поговоримо про те, чому вони такі важливі.
1. Чому метатеги важливі?
Пошукові системи все більше цінують хороші поведінкові фактори, і це включає забезпечення того, щоб ваш сайт відповідав запитам користувача, наскільки це можливо. Мета-теги допомагають у цьому шляхом забезпечення того, що інформація, яку повинні знати про ваш сайт, відображається заздалегідь у стислому та корисному вигляді. Деякі типи метатегів належать до структури сторінки і гарантують, що на вашому сайті легко орієнтуватися, тоді як інші повідомляють пошуковим системам, які частини вашої сторінки важливі, а які ігнорувати.
Існує безліч різних типів метатегів, які виконують різні ролі, і не всі вони належать до SEO.
У цій статті розглянемо шість найважливіших метатегів, які вам потрібно знати для оптимізації сайту в пошуку.
2. Шість мета-тегів для покращення оптимізації вашого сайту
2.1 Тег title
Скріншот як виглядає title у видачі нижче:
У заголовку title можна і потрібно прописати ключові слова для кращого ранжування.
Він повинен бути точним, наочним за рекомендацією пошукових систем не більше 65 символів, але зазвичай оптимізатори роблять його більшим, щоб використовувати більше ключових слів у заголовках.
Щоб спростити додавання тега заголовок в розділ SEO для попереднього перегляду Вашої сторінки і того, як вона може виглядати в результатах пошуку, можна використовувати плагін, такий як Yoast SEO в WordPress або скористатися онлайн-генератором сніпетів https://saney.ru/tools/google-snippets-generator.html
На сайті структура HTML-коду виглядатиме приблизно так:
<head> <title>Приклад заголовка</title> </head>
Висновок: зверніть увагу на теги заголовка, робіть їх зрозумілими та описовими та з включенням найважливіших або високочастотних запитів.
Також дуже важливо робити таку структуру заголовків, наприклад, для комерційних сайтів:
title:”Ключове слово”+ (транзакційні запити або гео або інші важливі додаткові ключі за властивостями) + “Назва бренду або сайту”.
Використовуючи ключовий запит, ви відповідаєте на запит користувача і підвищуєте релевантність для пошуковика, використовуючи додаткові ключові слова такі як: купити, Київ , Україна, ціни, відгуки і т.д. Якщо ще додати назву бренду, то ви зробите його унікальним і виключите можливість створення дубля кимось, а при репості в соцмережі збільшиться рівень цитування бренду.
2.2 Мета-опис (meta description)
Мета-опис має містити точний опис вмісту вашої сторінки. Зазвичай елемент визначає чи натискатимуть користувачі на вашу сторінку, тому важливо витратити час на його оптимізацію.
Раніше оптимальна довжина мета-описів становила 150-165 символів, але нещодавнє оновлення способу відображення результатів пошуку Google призвело до появи довших фрагментів до 300 знаків.
Як і в тегах заголовків, ви можете додати мета-опис через плагін, такий як Yoast SEO, або закодувати його вручну на HTML-сайті свого веб-сайту, як у цьому прикладі:
<head> <meta name="description" content="Приклад опису для сайту"> </head>
Висновок: використовуйте свій мета-опис з розумом і скористайтеся можливістю надати більш детальну інформацію про ваш контент. Зробіть його привабливим, коротким та актуальним. Обов’язково використовуйте переваги, іконки та роздільники. Також можна використати заклик до дії. Приклади опису з видачі
Як видно у Comfy більш привабливий і яскравий опис, але кількість знаків менша ніж у OLX. Тому, коли робите описи, подивіться, що пропонують ваші конкуренти, які можливості вони використовують, а які упускають і обов’язково скористайтеся кращими знахідками.
2.3 Метатег robots. Навіщо потрібно використовувати цей метатег?
Метатег robots, який рекомендує пошуковому роботу не індексувати сторінку і не переходити за посиланнями на ній, записується так:
<meta name="robots" content="noindex, nofollow" />
– ця інструкція означає не індексувати та не переходити за іншими посиланнями на сторінці.
Однак, якщо вам не потрібно індексувати сторінку, але потрібно, щоб робот йшов далі за посиланнями та індексував інші сторінки, то інструкція буде виглядати наступним чином :
<meta name=" robots "content=" index, follow" / >
Метатег robots розміщується в розділі
<head>
вашої сторінки, і результат може виглядати так:
<!DOCTYPE html> <html><head> <meta name="robots" content="noindex" /> (…) </head> <body>(…)</body> </html>
Якщо ви не додаєте метатег robots, пошуковики індексують і йдуть по сторінках самі.
Навіщо потрібно використовувати цей метатег?
Можливо, у вас є деякі сторінки на вашому сайті, які необхідні, але незначні за змістом. Або якщо, наприклад, потрібно закрити сторінки пагінації, сортувань і т. д. Тобто сторінки, які потрібно закрити від індексації, оскільки вони є дублями основної сторінки, але потрібно, щоб робот проходив за посиланнями на товари та індексував їх.
Google також дозволяє вказувати nofollow, для окремих посилань такі посилання не передають вагу сторінки на сайт акцептора (сайт на який посилаються). Якщо ви хочете, щоб зовнішні посилання з вашого сайту не передавали вагу, ви можете досягти цього, додавши
rel = "nofollow"
в HTML-посилання.
Однак, якщо ви хочете додати nofollow для всіх посилань на певній сторінці, ви можете досягти цього за допомогою метатегу robots.
Висновок: використовуйте метатег robots, щоб бути впевненими, що пошукові роботи обробили кожну сторінку так, як ви хочете.
2.4 Атрибут Alt для картинок та фотографій
Ваші зображення мають бути доступними як для пошукових систем, так і для людей. Alt-текст може забезпечити обидві ці речі: він надає текстову альтернативу зображенням, що відображатимуться, якщо зображення не завантажується або коли зчитується роботом. Він також повідомляє пошукові системи, що означає це зображення.
Ви можете включити ключові слова у свій альтернативний текст зображення, але тільки якщо це має сенс – не використовуйте цей тег для спаму ключовими, оскільки це тільки зашкодить спотворивши релевантність сторінки.
Висновок: Використовуйте Alt text у ваших зображеннях, щоб описати ваш візуальний контент. Це чудова можливість покращити SEO, допомагаючи як пошуковим системам, так і людям більше дізнатися про ваші зображення та отримати додатковий трафік. Особливо це актуально у сферах, де фото є основою прийняття рішення про покупку, наприклад, номер у готелі або весільну сукню тощо.
2.5 Тег Canonical
Замість того, щоб вводити Google в оману та знижувати свій рейтинг у результатах пошуку, ви направляєте користувачів на «основну» URL-адресу.
Канонічний тег може виглядати так у HTML:
<link rel="canonical" href="http://example.com/" />
Висновок: використовуйте канонічні теги, щоб уникнути проблем із дублюючим контентом, який може вплинути на ваш рейтинг.
2.6 Теги заголовків (Н1, Н2, Н3 тощо)
Крім покращення зручності читання для користувачів, теги заголовків також можуть допомогти пошуковим системам зрозуміти, що є вашим контентом.
Порядок ваших тегів заголовків (від h1 до h6) наголошує на важливості кожного розділу. Тег h1 зазвичай означає заголовок сторінки або заголовок статті, а h2 і нижче служать як підзаголовки для розбивки вашого контенту.
Також важливо, що ви не повинні зловживати ними – важлива якість, а не кількість. Наявність п’яти різних типів заголовків на вашій сторінці не допоможе вашому сайту краще ранжуватися. Натомість, використовуйте їх тактично, щоб розбити ваш контент і описати найважливіше у кожному розділі.
Ось приклад того, як можна впорядкувати теги заголовків, взяті з цієї статті:
<h1> Короткий і простий посібник з метатег SEO </ h1> <h2>1. Чому метатеги важливі? <h2>2. Шість мета-тегів для покращення оптимізації вашого сайту< / h2> <h3>2.1 Тег title <h3> <h3>2.2 Мета-опис (meta description)</h3> <h3>2.3 Метатег robots</h3> <h4>Навіщо потрібно використовувати цей метатег?</ h4> <h3>2.4 Атрибут Alt для картинок та фотографій</h3> <h3>2.5 Тег Canonical</h3> <h3>2.6 Теги заголовків (Н1, Н2, Н3 тощо)</h3> <h2>3. Як оптимізувати важливі теги: контрольний чек-лист< / h2>
Зазвичай пропонується використовувати тільки один h1, в той час як h2 або h3 і т.д., ви можете використовувати більше одного разу.
Висновок: використовуйте теги заголовків, щоб допомогти пошуковим системам зрозуміти кожну сторінку. Використовуйте їх розумно і знаходьте баланс між користю для користувача і значенням для SEO.
3 Як оптимізувати важливі теги: контрольний чек-лист
Мета-теги можуть допомогти як користувачам, так і пошуковикам. Вони можуть допомогти вам покращити користувальницький інтерфейс та відображення бізнес-інформації, сприяти підвищенню авторитету, розширенню пошуку та, отже, підвищенню рейтингу.
Якщо ви готові перевірити наскільки правильно ви використовуєте метатеги, ось короткий контрольний чек-лист:
- Перевірте, чи мають усі ваші сторінки та теги заголовків мета-опис (програма ScreamingFrog)
- Почніть приділяти більше уваги заголовкам та структурі контенту.
- Не забудьте помітити зображення за допомогою alt-тексту.
- Використовуйте мета-теги robots, щоб спрямовувати пошукові системи так, як вам потрібно.
- Проведіть пошук дублікатів сторінок та використання сanonical тегів, щоб уникнути канібалізації власного контенту з дублікатами або аналогічним контентом.
- Створіть контрольний чек-лист (список кроків), які необхідно повторити при створенні нового контенту або правильну автогенерацію, щоб попереджати появу дублів.