У цій статті будуть висвітлені найпоширеніші технічні проблеми SEO, з якими ми стикаємося і які мають найбільший вплив на позиції та органічний трафік.
Зміст:
2. Проблеми, пов’язані з перенесенням веб-сайту на нову CMS або зміну дизайну
3. Низька швидкість завантаження сайту
4. Немає мобільної або адаптивної версії сайту
5. Проблеми з URL-структурою
6. Проблеми з файлом robots.txt
7. Занадто багато не інформативного контенту
8. Низька релевантність контенту
9. Зловживання canonical тегом або неправильне його використання
10. Неправильне використання метатегів robots
11. Неправильно витрачається краулінговий бюджет
12. Не використовуються внутрішні посилання для передачі ваги та підвищення релевантності
13. Помилки використання метатегів
14. Структуровані дані
1. Неправильно організована сторінка “помилка 404”
Однак сторінки 404 можуть бути проблемою, коли:
- Вони отримують трафік (внутрішній та з органічного пошуку).
- Є зовнішні посилання, які вказують на них.
- Є внутрішні посилання, які вказують на них.
- Існує велика кількість таких сторінок на більшому веб-сайті.
- Є посилання на них у соціальних медіа та Інтернеті.
Як знайти ці помилки
- Запустіть парсинг сайту (Screaming Frog, Netpeak Spider, Xenu або використовуючи інший схожий софт), щоб знайти всі сторінки 404.
- Перевірте звіти консолі Google Search (Сканування > Помилки сканування).
Как исправить эти ошибки
- Проаналізуйте список помилок ”404” на вашому сайті.
- Перевірте ці URL-адреси за допомогою Google Analytics, щоб зрозуміти які сторінки отримують трафік.
- Перевірте ці URL-адреси за допомогою Google Search Console, щоб зрозуміти, які сторінки мають вхідні посилання із зовнішніх веб-сайтів.
- Для тих сторінок, які мають значення, визначте існуючу сторінку на вашому веб-сайті, яка є найбільш актуальною для видаленої сторінки.
- Налаштуйте редирект 301 зі сторінки 404 на існуючу сторінку, яку ви визначили.
- Для автоматизації процесу можна зробити 301 редирект на батьківську категорії, якщо товар видалений і, якщо в адмінці вручну не заданий редирект на іншу сторінку, щоб надалі, якщо ви не вказали куди редиректити, сторінка автоматично перенаправлялася б на категорію.
2. Проблеми, пов’язані з перенесенням веб-сайту на нову CMS або зміну дизайну
Загальні помилки, які ми найчастіше бачимо:
- Використання 302 (тимчасове перенаправлення) замість 301 (постійне перенаправлення) . Варто зазначити на основі аналізу внутрішніх даних ми дійшли висновка, що перенаправлення 301 є найкращим варіантом.
- Неправильне налаштування HTTPS на веб-сайті. Зокрема, не всі сторінки перенаправляються HTTP-версії сайту в HTTPS, що може викликати проблеми з сторінками, що дублюються.
- Не переносити 301 редирект з попереднього сайту на новий сайт. Це часто трапляється, якщо ви використовуєте плагін для редиректу, який втрачається після переїзду на новий двигун.
- Залишаючи застарілі теги на сайті з тестового домену (домена на якому ведеться розробка сайту). Наприклад, канонічні теги, теги noindex і т.д., які перешкоджають індексуванню сторінок на основному домені.
- Залишаючи тестові домени індексованими. Протилежність до попереднього пункту, коли ви не розміщуєте правильні теги на тестових доменах або піддоменах. Не робляться метатеги Noindex, Nofollow або заборону через файл robots.txt.
- Створення “довгих ланцюжків перенаправлення” при очищенні застарілих веб-сайтів . Іншими словами, на старому сайті є редирект на нові сторінки, а з цих сторінок на сторінки нового сайту, і виходить ланцюжки редиректів на 3 і більше рівнів.
- Не роблячи редиректи з www на без wwww або навпаки у файлі htaccess. Це призводить до індексування 2 (або більше) екземплярів вашого веб-сайту в Google, що викликає проблеми з індексуванням через дублікати сторінок.
Як знайти ці помилки
- Виконайте повний парсинг веб-сайту (Screaming Frog, Netpeak Spider, Xenu), щоб отримати необхідні дані.
Як виправити ці помилки
- Перевірте свої 301 та 302 перенаправлення, щоб переконатися, що вони йдуть у потрібне місце на першому кроці.
- Перевірте теги так само і переконайтеся, що у вас є правильні теги.
- Враховуючи вибір між канонізацією сторінки та перенаправленням сторінки 301-перенаправлення 301 є більш безпечним та сильним варіантом.
- Перевірте код, щоб переконатися, що ви видалили теги NOINDEX, NOFOLLOW (якщо вони використовуються на тестовому домені). Не просто зніміть опції плагінів. Ваш сайт може мати вбудовані NOINDEX, NOFOLLOW у заголовку теми. У WordPress, наприклад: Зовнішній вигляд> Теми> Редактор> header.php
- Оновлюйте свій robots.txt-файл
- Перевірте та оновіть свій файл .htaccess
3. Низька швидкість завантаження сайту
Google підтвердив, що швидкість веб-сайту є фактором ранжирування – вони очікують, що сторінки завантажуватимуться за 2 секунди або менше. Що ще важливіше, відвідувачі сайту не чекатимуть завантаження сторінки. Простими словами, повільні сайти не заробляють гроші.
Оптимізація для швидкості веб-сайту потребує допомоги розробника, оскільки найбільш поширеними проблемами, що уповільнюють веб-сайти, є:
- Великі неоптимізовані зображення.
- Погано написаний (роздутий) код сайту.
- Занадто багато плагінів.
Як знайти ці помилки
- Перевірте свій сайт у Google Pagespeed Insights, GTMetrix або Pingdom
Як виправити ці помилки
- Найміть розробника з досвідом роботи у цій галузі.
- Робіть все на тестовому, щоб не постраждав основний сайт.
- Де це можливо, переконайтеся, що ви оновили PHP до PHP7 там, де ви використовуєте WordPress або PHP CMS. Це матиме вплив на швидкість.
4.Немає мобільної чи адаптивної версії сайту
З урахуванням цього не варто виключати можливості десктопного (UX) або значно спрощувати мобільний дизайн у порівнянні з десктопним. Google заявила, що хоче, щоб обидва досвіди були однаковими. Google також заявила, що ухвалені зміни не вплинуть на тих, хто використовують адаптивні версії сайтів.
Як знайти ці помилки
- Використовуйте тест Google для мобільних пристроїв, щоб перевірити, чи Google бачить ваш сайт як мобільний.
- Переконайтеся, що “смартфон Googlebot” сканує ваш сайт – він поки не розгорнувся всюди Google Search Console (GSC).
- Чи працює ваш сайт на різних пристроях? Якщо ваш сайт не працює на мобільному пристрої, настав час виправити це.
Як виправити ці помилки
- Зрозуміти вплив мобільних пристроїв на завантаження вашого сервера.
- Зосередьтеся на створенні сторінок з точки зору мобільних пристроїв. Google любить адаптивні веб-сайти.
- Якщо потрібно, розгляньте оновлення шаблону, щоб зробити тему адаптивною. Просто використання плагіна може не робити те, що вам потрібно або викликати інші проблеми. Знайдіть розробника, який може створювати адаптивні теми.
- Як і раніше, дуже важливо зосередитися на кількох мобільних контрольних точках, а не тільки на новому iPhone X. 320px wide (iPhone 5 і SE).
- Зробіть тестування на iPhone та Android.
- Якщо у вас є контент, для якого потрібна установка – флеш або інших пропрієтарних систем, які не працюють у вашій мобільній версії, – подумайте про перехід на HTML5, який відображатиметься на мобільних пристроях.
Проблеми XML Sitemap
- У XML-Sitemap перераховані URL-адреси вашого сайту, які ви хочете обходити та індексувати пошуковими системами.
Вам дозволено включати інформацію про те, коли сторінка:
- Востаннє була оновлена.
- Як часто вона змінюється.
- Наскільки це важливо щодо інших URL-адрес на сайті (тобто пріоритет).
- Хоча Google ігнорує багато цієї інформації, як і раніше, важливо правильно оптимізувати роботу, особливо на великих веб-сайтах зі складними структурами.
Файли sitemap особливо корисні на сайтах, де:
- Деякі області веб-сайту недоступні через інтерфейс.
- Веб-майстри використовують багатий контент Ajax, Silverlight або Flash, який зазвичай не обробляється пошуковими системами.
- Сайт дуже великий, і є можливість, що веб-сканери зможуть пропустити деякі з нових або нещодавно оновлених матеріалів.
- Коли на веб-сайтах є безліч сторінок, які ізольовані або погано пов’язані один з одним.
- Неправильне «використання краулінгового бюджету» на неважливих сторінках. Коли робот проходить не ті сторінки, які потрібні. Якщо це так, вам потрібно заблокувати сканування або подумати, яким чином пропонувати пошуковому роботу потрібні посилання.
Як знайти ці помилки
- Переконайтеся, що ви відправили файл sitemap на GSC.
- Перевірити файл sitemap на помилки сканування > файли > помилки сайту.
- Перевірте файли журналу, щоб дізнатися, коли ваш файл sitemap останній раз був доступний ботам.
Як виправити ці помилки
- Переконайтеся, що картка сайту XML підключена до консолі пошуку Google.
- Запустіть аналіз журналу сервера, щоб зрозуміти, як часто Google переглядає файл sitemap.
- Google покаже вам питання та приклади того, що він бачить як помилку, так що ви зможете виправити її.
- Якщо ви використовуєте плагін для створення Sitemap, переконайтеся, що він в актуальному стані і що файл, який він створює, працює за допомогою його підтвердження.
- Якщо ви не хочете використовувати Excel для перевірки журналів сервера, ви можете використовувати засіб аналізу логів сервера, такий як Logz.io, Greylog, SEOlyzer (відмінно підходить для WP) або Loggly, щоб дізнатися, як використовується ваша карта сайту XML.
5. Проблеми з URL-структурою
- Не використовувати правильну структуру папок та підпапок.
- URL-адреси зі спеціальними символами, великі літери або непотрібні для людей.
Як знайти ці помилки
- Помилка 404, перенаправлення 302, проблеми з картою XML – все це ознаки сайту, який потребує перегляду його структури.
- Виконайте повний обхід веб-сайту (Screaming Frog, Netpeak Spider) та вручну перегляньте проблеми якості.
- Перевірте звіти консолі Google Search (Сканування > Помилки сканування).
- Тестування користувачів – попросіть людей знайти контент на вашому сайті або зробити покупку.
Як виправити ці помилки
- Плануйте ієрархії сайтів – ми завжди рекомендуємо створювати “плоску” структуру , якнайменше кліків від головної.
- Переконайтеся, що весь вміст розміщено у правильній папці або вкладеній папці .
- Переконайтеся, що ваші URL-адреси легко читаються і мають сенс .
- Видаліть або консолідуйте будь-який контент, який розрахований на ранжування одного і того ж ключового слова.
- Спробуйте обмежити кількість підпапок/каталогів не більше ніж трьома рівнями.
6.Проблеми з файлом robots.txt
Більшість проблем з robots.txt, як правило, виникають через те, що ви не змінюєте його, коли ви заливаєте сайт із тестового хостингу, потрібно не забути правильно скласти robots.txt.
Як знайти ці помилки
- Перевірте статистику вашого сайту – тобто Google Analytics для великих падінь трафіку.
- Перевірте звіти консолі Google Search (Сканування >Інструмент перевірки файлу robots.txt).
Як виправити ці помилки
- Перевірте звіти консолі Google Search (Сканування >Інструмент перевірки файлу robots.txt).
- Переконайтеся, що сторінки/папки, які ви не хочете обходити, виключені як Disallow у файл robots.txt.
- Переконайтеся, що ви не блокуєте будь-які важливі каталоги ( JS, CSS, 404 і т.д.).
7. Занадто багато неінформативного контенту
На сьогоднішній день вже не актуально бездумне впровадження пошукових фраз для “ SEO”. Google віддає перевагу ранжування сторінок, які є глибокими, інформативними та забезпечують цінність. Занадто “тонкий контент” (менше 500 слів, відсутність інформації, відсутність мети) може негативно позначитися на SEO.
Деякі з причин:
- Контент, який не резонує з вашою цільовою аудиторією, уб’є конверсію та залученість.
- Алгоритм Google значною мірою оцінює якість контенту, довіру та релевантність (тому контент, який є “повною нісенітницею” може негативно вплинути на рейтинги).
- Надто низька якість вмісту сайту може знизити швидкість обходу контенту пошукової системи, швидкість індексації та, зрештою, трафік.
- Замість того, щоб створювати контент навколо кожного ключового слова, збирайте контент у загальні теми та пишіть набагато докладніший, корисніший контент.
Як знайти ці помилки
- Виконайте парсинг кроулером, щоб знайти сторінки з кількістю слів менше 500 .
- Немає ранжирування, за ключовими словами, для яких ви пишете контент або раптово просів трафік, потрібно проаналізувати динаміку позицій та трафіку.
- Перевірте частоту відмов сторінки та час очікування користувача – на сторінки з високими показниками відмов слід звертати особливу увагу.
Як виправити ці помилки
- Створіть кластер тем. Замість того, щоб писати текст під одне ключове слово на сторінці, ви можете розмістити 5 або 10 в одному і тому ж фрагменті контенту і розширити його.
- Працюйте над сторінками, які найкращі та тримають користувача залученим до різноманітного контенту – де можна розглядати відео чи аудіо, інфографіку чи зображення.
- Спочатку подумайте про своїх користувачів – чого вони хочуть? Створюйте контент для їхніх потреб, дайте відповідь на питання, що їх хвилюють.
8. Низька релевантність контенту
Це особливо важливо, якщо у вас є невеликий менш авторитетний сайт. Google обходить менший веб-сайт рідше, ніж більш авторитетні. Потрібно переконатися, що подається лише найкращий контент для збільшення довіри, авторитету та видатку краулінгового бюджету.
Деякі характерні приклади:
- Створення нудних сторінок із низькою залученістю та змістом.
- Надання пошуковим системам для сканування «порожніх», неінформативних сторінок.
Як знайти ці помилки
- Перегляньте свою стратегію контенту. Зосередьтеся на створенні якісних сторінок, а не на кількості.
- Перевірте статистику сканування Google і перегляньте, які сторінки переглядаються та індексуються .
Як виправити ці помилки
- Видалить квоти при плануванні контенту. Додайте контент, який додає цінність, а не шість повідомлень у блогах, які вам “необхідно” публікувати, тому що це ваш план.
- Додайте у файл Robots.txt ті сторінки, які ви віддали перевагу не бачити в рейтингу Google. Таким чином Ви сфокусуєте Google на хорошому матеріалі.
9. Зловживання canonical тегом або неправильне його використання
Ми часто знаходимо веб-сайти, які неправильно використовують канонічні теги кількома способами:
- Канонічні теги, що вказують на неправильні сторінки (наприклад, сторінки, що не стосуються поточної сторінки).
- Канонічні теги, що вказують на сторінки з “помилкою 404” ( тобто сторінки, які більше не існують).
- Відсутній канонічний тег, коли CMS створює дві версії сторінки.
Як знайти ці помилки
- Запуск парсингу сайту в (Screaming Frog, Netpeak Spider).
- Порівняйте «канонічний елемент посилання» з кореневою URL-адресою, щоб побачити, які сторінки використовують канонічні теги, щоб вказати на іншу сторінку.
Як виправити ці помилки
- Перегляньте сторінки, щоб визначити, чи вказують канонічні теги на неправильну сторінку.
- Крім того, вам потрібно запустити аудит контенту, щоб зрозуміти які сторінки схожі та потребують канонічного тегу.
10. Неправильне використання тегів robots
Крім файлу robots.txt, є також теги роботів, які можуть використовуватися у вашому коді заголовків. Приклад використання цього метатегу для заборони індексації сторінки:
<meta name="robots" content="noindex" />
Ми бачимо багато потенційних проблем із їх використанням. У деяких випадках ми бачили кілька тегів роботи на одній сторінці.
Як знайти ці помилки
- Перевірте вихідний код у браузері, щоб дізнатися, чи додано тег robots більше одного разу.
- Перевірте синтаксис і не плутайте атрибут nofollow посилання з тегом nofollow robots. У першому випадку забороняється перехід за конкретним посиланням, у другому перехід за всіма посиланнями на сторінці.
Як виправити ці помилки
- Вирішіть, як ви керуватимете/контролюватимете діяльність роботів. Наприклад, WordPress плагін Yoast SEO дає вам досить хороші можливості для управління тегами роботів на рівні сторінки.
- Переконайтеся, що ви використовуєте один плагін для керування роботом.
- Переконайтеся, що ви змінили шаблони файлів, в яких теги роботів були додані вручну (Зовнішній вигляд> Теми> Редактор> Заголовок).
- Де є багато повторень на рівні папок, ви можете додати директиви Nofollow у файл robots.txt замість того, щоб налаштовувати метатег на окремих сторінках.
11.Неправильно витрачається краулінговий бюджет
Для Google складно обходити весь контент в Інтернеті. Щоб заощадити час, робота Googlebot має бюджет, який він виділяє сайтам, залежно від ряду факторів.
Більш авторитетний сайт має більший бюджет обходу (він сканує та індексує більше контенту), ніж менш авторитетний, у якого менше сторінок та менше відвідувань. Сам Google визначає це як “Пріоритизація того, що сканувати, коли і скільки ресурсів сервер, на якому розміщений сайт, може виділити для обходу”.
Як знайти ці помилки
- Дізнайтеся, що сканує статистика пошуку в Консолі пошуку GSC> Виберіть свій домен> Сканування> Сканування статистики
- Використовуйте журнали свого сервера, щоб дізнатися, на що Googlebot витрачає найбільше часу на вашому сайті – це допоможе зрозуміти вам, чи він знаходиться на правильних сторінках – використовуйте такий інструмент, як https://www.botify.com/log-analyzer/ якщо електронні таблиці викликають у вас нудоту.
Як виправити ці помилки
- Зменште кількість помилок на вашому сайті.
- Блокуйте сторінки, які ви не хочете сканувати Google.
- Зменште кількість ланцюжків перенаправлення, знайшовши всі посилання, які посилаються на сторінку, яка сама перенаправляється, та оновіть всі посилання на нову кінцеву сторінку.
- Усунення проблем, про які ми говорили вище, допоможе вам значно збільшити свій краулінговий бюджет або зосередити на потрібних сторінках та контенті.
12.Не використовуються внутрішні посилання для передачі ваги та підвищення релевантності
Перехресні посилання допомагають Google та користувачам сайту здійснювати навігацію сайтом. Додаткова цінність цього, з технічної точки зору SEO, полягає в тому, що ви можете передати вагу з одних сторінок на інші, з потрібними анкорами. Це допомагає покращити рейтинг ключових слів і релевантність сторінок, що просуваються за цими ключовими.
Як знайти ці помилки
- Для сторінок, які ви намагаєтеся оцінити, подивіться, які внутрішні посилання на них посилаються. Це можна зробити в Google Analytics – чи є у них внутрішні посилання?
- Запуск сканування inlinks за допомогою Screaming Frog.
- Ви додаєте внутрішні посилання nofollow через плагін, який застосовує це до всім посиланням? Перевірте код посилання у браузері, переглянувши вихідний код.
- Використовуйте однакову невелику кількість анкорних тегів та посилань на вашому сайті.
Як виправити ці помилки
- Для сторінок, які ви намагаєтеся ранжувати, знайдіть існуючий контент сайту (сторінки та публікації), які вже ранжуються в Google за схожими запитами. Для цього необхідно використовувати оператори site:yoursitename.com.ua ключове слово. Далі дивіться на яких сторінках є такий текст і можна ставити посилання з цієї сторінки на просувається.
- Використовуйте дані обходу зі Screaming Frog, щоб визначити можливості для кращої внутрішньої перелінкування.
- Не перевантажуйте кількість посилань та ключові слова, що використовуються для посилань – зробіть його максимально природним.
- Перевірте посилання nofollow і видаліть його, на наш досвід внутрішні посилання не варто закривати тегом nofollow.
13.Помилки використання метатегів
Як знайти ці помилки
- Якщо у вас WordPress використовуйте Yoast, щоб побачити, наскільки добре працюють метадані – червоний та жовтий означають, що потрібно зробити більше роботи.
- Використовуйте SEMRush і Screaming Frog для ідентифікації повторюваних тегів заголовків або відсутніх тегів заголовка.
Як виправити ці помилки
- Використовуйте Yoast, щоб побачити, як переробляти заголовки та метадані, особливо мета-опис, який зазнав переродження завдяки збільшенню кількості символів у Google. Цей мета-опис раніше був встановлений на 255 символів, але тепер середня довжина, яку він відображає, складає більше 300 символів – скористайтеся цим збільшенням.
- Заповніть всі відсутні метатеги та налаштуйте автогенерацію для різних типів сторінок.
- Видаліть всі ключові слова з тега meta keyword, або сам тег. Якщо ви використовуєте ключові слова в тегу Keywords, то краще цього не робити, тому що цей тег майже не враховується пошуковими системами, а якщо спамити ключами, то це працюватиме на гірше.
- Виключіть усі дублі метатегів на різних сторінках, якщо дублі виникають через динамічні сторінки такі як пагінація сортування, пошук і т. д. Використовуйте canonical, noindex, follow або rel=”prev” rel=”next”(для сторінок пагінації).
14.Структуровані дані
Які типи розмітки найчастіше використовуються:
- hCard – для розмітки контактів (телефон, адреса, контактні дані) );
- hReview – для розмітки на сторінках відгуків, дозволяє розмічати текст відгуку , оцінку, переваги та недоліки продукту, дату;
- hProduct та GoodRelations – розмітка товарів на сайті;
- формат розмітки організації та компанії;
- breadcrumb data vocabulary – розмітка хлібних крихт.
Які ж помилки бувають:
- використовуються не ті типи даних, наприклад, ціна має бути числовим значенням, а на сайті використовується число та текст і в розмітці також неправильно вказується;
- неправильна структура розмітки; процес, але це призводить до того, що пошукові системи не можуть правильно розпізнати дані.
Як знайти ці помилки
- Використовуйте GSC, щоб визначити, яка схема підхоплюється Google і де помилки. (Зовнішній вигляд пошуку > структуровані дані – Якщо фрагменти не знайдені, це означає, що код неправильний або необхідно додати код схеми).
- Перевірте розмітку на відповідних сторінках за допомогою інструмента розмітки Google https://search.google.com/structured-data/testing-tool/u/0/.
Як виправити ці помилки
- Визначте, яку схему ви хочете використовувати на своєму веб-сайті, а потім знайдіть відповідний плагін. Плагін All in One Schema або RichSnippets Plugin може використовуватися для управління та створення схеми.
- Після створення коду перевірте за допомогою помічника розмітки Google https://search.google.com/structured-data/testing-tool/u/0/.
- Якщо Ви не використовуєте WordPress, Ви можете знайти розробника, який зможе виконати це завдання. Google віддає перевагу формату JSON-LD, тому переконайтеся, що ваш розробник знає цей формат. Також перевага JSON-LD полягає в тому, що розмітка тільки в коді і не впливає на зовнішній вигляд елементів на сайті.